Κυριακή 20 Απριλίου 2008

Ευχές και φιλιά

Αγαπητοί μου διαδικτυακοί σύντροφοι,
από Δευτέρα 21/4 μέχρι και Τετάρτη 30/4 θα βρίσκομαι στην πατρίδα-ερωμένη Κρήτη
και συγκεκριμένα στις Μοίρες της Μεσαράς.
Ίσως μπαίνω από κάπου να σας βλέπω που και που, αλλά δεν παίρνω και όρκο μιας και θέλω να δω όλα μου τα φιλαράκια εκεί.
Το να δεις ένα φίλο στην Κρήτη δεν είναι κάτι απλό. Σημαίνει ότι από τη στιγμή που το συναντάς δεν μπορείς να φύγεις αν δεν πιεις καφέ, δεν στρώσει τραπέζι στο σπίτι του για να πιεις στην αρχή μια ρακί με αγκινάρες και μετά κρασί σπιτικό και φαγητό μέχρι τελικής πτώσεως. Μετά πίνεις πάλι ρακί με αγκινάρες και κιτρολέμονα με αλάτι και ξύδι για να χωνέψεις και να μπορέσεις να ξαναφάς κι όλα αυτά, βέβαια, ενώ παίζει η λύρα και τραγουδάς "πότε θα κάνει ξαστεριά" και "στ' άστρα θα πω τον πόνο μου". Φεύγοντας ο φίλος σου λέει ότι αυτό δεν ήταν τίποτα και αύριο σε περιμένει για το επίσημο καλωσόρισμα. Μετά σειρά έχουν οι υπόλοιποι φίλοι.
Την Κυριακή του Πάσχα θα βρίσκομαι στη μαγική αυλή στους Κισσούς. Οι Κισσοί είναι ένα χωριό στις πλαγιές του Ψηλορείτη. Την αυλή την λέω μαγική γιατί εκεί συμβαίνουν πράγματα μαγικά και παράξενα. Καταρχήν είναι όλοι χαμογελαστοί από το ξημέρωμα μέχρι τη νύχτα, το κρέας που τρως είναι ψημένο "αντικρυστά" γύρω γύρω από τη φωτιά, γι' αυτό λέγεται "αντικρυστό" και τέτοιο πράγμα δε ξανάφαγες, χορεύεις, τραγουδάς και γελάς κι όταν κατά τις έξι το απόγευμα δεν μπορείς να κουνηθείς, ούτε πια να πάρεις τα πόδια σου και δεν ξέρεις πως να συμμαζέψεις την κοιλιά σου από το πολύ φαγητό, τότε... είναι που ανοίγει ο πιθαρένιος ξυλόφουρνος. Ο φούρνος αυτός είναι στην ουσία ένα σπασμένο πιθάρι, το πρωί τον ανάβεις με ξύλα κι αφού κάψει καλά αφαιρείς τα ξύλα και χώνεις μέσα τα ταψιά με τα φαγητά, κλείνεις το καπάκι με λάσπη για μην παίρνει από πουθενά αέρα και το φαγητό ψήνεται με τη θερμότητα που υπάρχει ήδη αργάαα... αργάαα... γλυκάαα... γλυκάαα... Όταν λοιπόν ανοίξει ο φούρνος στις έξι και ήδη νομίζεις ότι τα έχεις δει όλα, τότε καταλαβαίνεις ότι δεν έχεις δει τίποτα, γιατί κάθεσαι πάλι και τρως και θέλεις κι άλλο.
Τις νύχτες μη νομίζετε ότι ησυχάζουμε (και μην πάει ο νους σας αλλού), γιατί είναι πολύ πιθανό να έρθουν κάποιοι να σου κάνουν καντάδα και μετά να ακολουθήσει αυτό που περιέγραψα πιο πάνω.
Σας εύχομαι, λοιπόν, να περάσετε καλά, να διασκεδάσετε, να έχετε υγεία, χιούμορ κι ένα πλατύ χαμόγελο (σαν αυτό της Ηλιάνθης) να στολίζει τα πρόσωπά σας.
Όταν με το καλό θα ξαναγυρίσω στην πατρίδα-επίσημη αγαπημένη Θεσσαλονίκη θα τα ξαναπούμε, δηλ. την 1η Μαίου (Ωχ! Πρωτομαγιά θα είναι... χλωμό το βλέπω κι αυτό).

(φωτογραφίες γ.χρηστινίδης)

51 σχόλια:

reader είπε...

Καλό ταξίδι, Καλό Πάσχα, καλά να περάσεις!

Alkmini είπε...

φιλε Γιωργο
Καλο Πασχα και Καλη Ανασταση
και να περασεις ομορφα στην Κρητη.
Θα πας στον Αγ.Υάκινθο? Αν πας βγαλε καμμια φωτο απο το εκκλησακι.
Καλο Ταξιδι :))

Αννα είπε...

Να περάσεις όμορφα...
Καλή Ανάσταση, Καλό Πάσχα και με το καλό να γυρίσεις πίσω!!!

Ανώνυμος είπε...

Περιγράφεις μία μυσταγωγία... Μοναδική η φιλοξενία της Κρήτης και όποιος δεν την έχει γευτεί, δεν ξέρει για τι πράγμα μιλάμε...
Να περάσεις όμορφα, καλή ξεκούραση (αν και δεν το βλέπω)!!!

Ανώνυμος είπε...

Άντε σε περιμένουμε.
Σήφης

Φράνσις είπε...

βρε φωτογραφε :))) το αποχαιρετιστήριο σου είναι πιο όμοφο απ΄τις δυνητικές ευχές μας. να περασεεις καλά, να μην καταπιεστεις με τα έθιμα.... καταλαβαινεις γιατι το λέω ε; και να επιστρέψεις ακμαιος και συλφίδα, αν έφυγες τέτοια! ( Εγω΄το οφτο κρεας ξερω μονο, και δεν το εχω δοκιμασει κιολας, το αντικρυστο δεν το ήξερα, αλλα σου εχω συνταγή για μετα το Πασχα. Μολις τη θυμηθω θα στην γράψω).Καλα οι φωτος, εξαιρετικές όπως πάντα.

Roadartist είπε...

Υπεροχες φωτογραφίες.. να εισαι καλα Γιωργο. Καλο Πασχα και Καλή Ανασταση..

Vrakas Kostas είπε...

Καλο σου ταξιδι και καλο Πασχα!
Αποκλειεται να πας Κρητη και να μην περασεις καλα!
Τα λεμε!

wert01gf είπε...

Οι αναμνήσεις δεν αγοράζονται, ούτε νοικιάζονται, ούτε πωλούνται. Είναι δικές μας για πάντα.
Γι' αυτό κι εγώ σου εύχομαι να περάσεις όμορφα και να κρατήσεις ακόμα πιο όμορφες αναμνήσεις από τις διακοπές αυτές.

Βασιλική Ν. είπε...

Νόμιζα πως μένεις μόνιμα στην Κρήτη... Να περάσεις υπέροχα το λοιπόν και να έχεις καλή Ανάσταση όπως αγαπάς!

Νηφάλια Μέθη είπε...

Κάλό ταξίδι,καλα να περάσεις
και Καλή Ανάσταση!!!

:)

Meropi είπε...

Γιώργο μου,
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ στην ωραία Κρήτη. Με τις περιγραφές με έκανες και ζήλεψα, θυμήθηκα το χωριό μου στην Κύπρο που δυστυχώς ερημώθηκε το καλοκαίρι του 74....
Εκεί στις Μοίρες έχω έλθει. Έχουμε ένα γνωστό γιατρό (καρδιολόγο).
Καλά να περάσεις

Eulie Aeglie είπε...

Τα περιγράφεις πολύ όμορφα! Να περάσεις τέλεια! Τις ευχές μου. Καλό πάσχα. Ανάσταση και άνοιξη και αγάπη.

δεσποιναριον είπε...

Καλο Πασχα Γιωργο και Χρονια πολλα για την ονομαστικη σου γιορτη τη Δυτερα. Φιλακια.

ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ είπε...

Καλώς να ορίσεις Γιώργο στην ΚΡΗΤΗ .
Ανάσταση και ανάταση των ψυχών ..
καλά να περάσεις και καλές ρακές..

τα λέμε....

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

Είμαι ήδη στην Κρήτη, μπήκα για λίγο να πω ένα γεια σε όλους.
Χρόνια πολλά και καλό Πάσχα.

Θα τα πούμε ιδαιτέρως εν καιρώ.

La Gigi είπε...

είπα να 'ρθω μια βόλτα μετά από τόσο καιρό και... μας υποχρέωσες κι εσύ αγαπητέ! Κρήτη, ρακί με αγγινάρες...τι να πω...Αλί σε 'μας
Καλή Ανάσταση :)

Αννα είπε...

Ανάσταση του ονείρου σου
σου εύχομαι να ζήσεις
και ό,τι ποθείες μες στη ζωή
γρήγορα να αποκτήσεις!!!


Το φως της Αναστάσεως
να λάμψει στη ζωή σου
και όλου του κόσμου οι χαρές
να βρίσκονται μαζί σου!!!

Καλή Ανάσταση!!!

Ανώνυμος είπε...

Γεια σου Γιώργο.

Ελένη

Giannis Kafatos είπε...

kaλά να περάσεις και με το καλό να επιστρέψεις
όπως κι όλοι μας άλλωστε
και περιμένω φωτογραφίες!!!¨
:)

kiki είπε...

Καλά να περάσετε Γιώργο! Καλό Πάσχα!

Spyros Vlahos είπε...

Σίγουρα Χρόνια Πολλά, δεν το συζητώ.
Ήθελα να σου 'πω 'οτι στην Κέρκυρα υπάρχει το χωριό Μεσσαριά και το πατρικό της μάνας μου είναι ΚορωνΑΚΗ .
Λες να προέρχομαι από τη ...λεβεντογέννα;

Ανώνυμος είπε...

Να περάσεις υπέροχα.

Καλή επιστροφή και Καλό Πάσχα

Spyros Vlahos είπε...

Πες μου (και θέλω ειλικρινή απάντηση, με όσες λέξεις μπορείς) : τι κάνει τον άνθρωπο να είναι άνθρωπος;
Δεν είναι μπλογκοπαίγνιδο, είναι μια υπαρξιακή ερώτηση. Στο μπλογκ μου, αν θέλετε

Αννα είπε...

Τα όνειρα που έκανες
και κάνεις στη ζωή σου
εγώ τα κάνω σήμερα
ευχές για τη γιορτή σου..


Για την γιορτή σου εύχομαι
πάντα υγειά και γέλιο
και η ευτυχία να γενεί
στο σπίτι σου θεμέλιο!!!


Χριστός Ανέστη!!!

Χρόνια Πολλά και Καλά!!!

Spyros Vlahos είπε...

Καλή επιστροφή στη Σαλονίκη

Ανώνυμος είπε...

Που εισαι ακομα δε γυρισες Γιωργο, αντε ξεχασα να ερθω να σου ευχηθω Χρονια Πολλα για τη γιορτουλα σου την Δευτερα. Με το δικιο σου θα με ξεγραψεις απο νονα. Παντως εστω και καθυστερημενα, να σε χαιρονται αυτοι που σε αγαπουν!

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ μαργαρίτα

Ευχαριστώ για τις ευχές σου Μαργαρίτα. Ήσουν η πρώτη που μου ευχήθηκες και οι ευχές σου έπιασαν τόπο (προφανώς τις έκανες με την καρδιά σου), γιατί πέρασα πραγματικά πολύ καλά.
Χρόνια πολλά με τη σειρά μου.

Ανώνυμος είπε...

Ααααα, Χρόνια Πολλά καλέ!!! Για τη γιορτή σου!!! (σαράντα μέρες κρατάει, 'ντάξει;..)

Και καλό μήνα (αυτό το λέω χαμηλόφωνα, από ντροπή που ξέχασα το άλλο...)

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ aliki

Χρόνια πολλά aliki. Ελπίζω να πέρασες καλά. Στον Άγιο Υάκινθο είχα πάει παλιότερα. Πραγματικά το εκκλησάκι είναι υπέροχο κι ο τρόπος χτισίματος μοναδικός. Όσοι δεν το έχουν δει δε φαντάζονται για τι πράγμα μιλάμε. Αν βρω τις φωτογραφίες που τράβηξα τότε θα τις φέρω στο προσκήνιο.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ amprakatampra

Πέρασα πολύ καλά. Χρόνια πολλά και σε σένα.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ δενδρογαλή

Μοναδική η φιλοξενία της Κρήτης και βέβαια πολύ σωστά το λες ησυχία και ξεκούραση δε βρήκα. Όλα τ' άλλα τα είχα.
Χρόνια πολλά.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ auburn kate

Η γλυκιά μας kate με μια καλή κουβέντα πάντα στα χείλη. Ευχαριστώ και χρόνια πολλά.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ roadartist

Ευχαριστώ sweetartist. Ελπίζω να πέρασες καλά. Χρόνια πολλά.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ vrakas kostas

Χρόνια πολλά φίλε μου. Επέστρεψα με γεμάτες μπαταρίες.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ wert01gf

Αγαπητέ μου, πολύ ωραίο αυτό που γράφεις. Νομίζω ότι τα κατάφερα αρκετά καλά στον τομέα αυτόν.
Σου εύχομαι χρόνια πολλά.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ βασιλική ν.

Καλή μου Βασιλική πέρασα καλά όπως αγαπούσα και μερικές φορές όπως αγαπούσαν οι άλλοι, αλλά πάλι πέρασα καλά. Βρήκα το βιβλίο σου "αν τ' αγαπάς ξανάρχονται" στο βιβλιοπωλείο του φίλου μου του Νίκου "ΛΥΧΝΑΡΙ" στις Μοίρες Ηρακλείου και φυσικά το πήρα και φυσικά το διάβασα και φυσικά συγκινήθηκα και φυσικά ενθουσιάστηκα. Και η εικονογράφηση του Νικόλα Ανδρικόπουλου είναι καταπληκτική. Τι μαγικό, όμως, να χειρίζεσαι ένα τόσο "στενάχωρο" θέμα, χωρίς ίχνος μελαγχολίας ή θλίψης! Τόσο απλά, τόσο ευχάριστα, τόσο αισιόδοξα!
Σ' ευχαριστώ και πάλι και χρόνια πολλά.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ nhfalia methh

Ευχαριστώ. Χρόνια πολλά με υγεία.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ meropi

Ευχαριστώ meropi μου για τις ευχές. Σου εύχομαι χρόνια πολλά.
(Στις Μοίρες είναι δυο καρδιολόγοι: ο Γιάννης Σ. που είναι φίλος μου καλός και ο Αντώνης Τ. που είναι γνωστός μου. Πριν το 1998 δεν ξέρω αν υπήρχε κάποιος άλλος)

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ aeglie

Ευχαριστώ για τις ευχές. Σου εύχομαι κι εγώ Άνοιξη κι αγάπη και χρόνια πολλά.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ δεσποινάριον

Καλωσόρισες νονά, γιατί όταν έφυγα δεν είχες γυρίσει ακόμα. Ευχαριστώ για τις ευχές σου, σου εύχομαι χρόνια πολλά με υγεία, αγάπη και χιούμορ.
Μα είναι δυνατόν να σε ξεγράψω από νονά; Άλλωστε προκαταβολικά μου είχες ευχηθεί στην πρώτη σου επίσκεψη. Ήσουν, είσαι και θα είσαι η γλυκιά μου νονά.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ περίπλουσ

Καλωσόρισα στην Κρήτη και ξανά πάλι στη Θεσσαλονίκη. Πέρασα υπέροχα (ξέρεις εσύ).
Χρόνια πολλά.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ melissoula

Ξανακαλωσόρισες, ευχαριστώ και χρόνια πολλά με χρώματα κι αρώματα.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ amprakatampra - anna

Όσα πουλιά στον ουρανό
τόσα φιλιά σου στέλνω
κι όσα κοχύλια στο βυθό
ειν' τα δικά μου ευχαριστώ.

Χρόνια πολλά καλή μου συναδέλφισσα.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ ανώνυμος

Γεια σου Ελένη (και Θέμη) και χρόνια πολλά.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ giannis kafatos

Καλά πήγα, καλά γύρισα και το ενδιάμεσο ήταν υπέροχο.
Χρόνια πολλά και καλά.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ oneiromageiremata

Ευχαριστώ από καρδιάς, χρόνια πολλά.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ freedoula

Χρόνια πολλά Ελευθερία μου.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ spyros vlahos

Γεια σου Σπύρο μου και χρόνια σου πολλά, φιλοσοφικά και με το ιδιαίτερο χιούμορ σου πάντα ακμαίο.

Θα περάσω σε λίγο από σένα.

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

@ δενδρογαλή

Γλυκιά μου ηρωίδα σ' ευχαριστώ και πάλι. Καλό μήνα κάθε μήνα.

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια συγχαρητήρια.. πάντα δημιουργικός και δραστήριος. πολλά φιλιά απο τζουλια(four for art)